ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ910

Semester:

Ζ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Κατ' επιλογή υποχρεωτικά ( ΜΓΥ )

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

4.5



ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι φοιτητές μετά το τέλος του μαθήματος θα είναι σε θέση να:

  • κατανοήσουν το παιχνίδι μέσα από την προσέγγιση του έργου
  • κατανοήσουν την πολυπλοκότητα και τις δυσκολίες ορισμού του παιχνιδιού
  • γνωρίσουν τα είδη παιχνιδιού και τις ηλικίες που εμφανίζεται το καθένα
  • κατανοήσουν τους τρόπους χρήσης του παιχνιδιού στην εργοθεραπεία
  • χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι ως στόχο της εργοθεραπευτικής πρακτικής
  • γνωρίσουν τους τρόπους αξιολόγησης, τη στοχοθεσία και τις στρατηγικές παρέμβασης σε μια πρακτική που στοχεύει στην ενίσχυση του παιχνιδιού των παιδιών

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Το έργο του παιχνιδιού στην επιστήμη και θεωρία της εργοθεραπείας.
  • Πολυπλοκότητα παιχνιδιού και δυσκολίες ορισμού.
  • Βασικά χαρακτηριστικά δραστηριοτήτων παιχνιδιού.
  • Είδη παιχνιδιού: αισθητικοκινητικό, εξερευνητικό, συμβολικό, κατασκευαστικό, κοινωνικό, παιχνίδι με κανόνες.
  • Φυσιολογική ανάπτυξη παιχνιδιού.
  • Παιχνίδι και περιβάλλον.
  • Εργοθεραπευτικές θεωρητικές προσεγγίσεις παιχνιδιού.
  • Η χρήση του παιχνιδιού στην ιστορία του επαγγέλματος της εργοθεραπείας ως μέσο αξιολόγησης και θεραπείας και ως στόχο αξιολόγησης και θεραπείας.
  • Αξιολόγηση παιχνιδιού, θέσπιση στόχων στο παιχνίδι, θεραπευτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη του παιχνιδιού και της διάθεσης για παιχνίδι των παιδιών.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

  • Τζονιχάκη, Ι., Μοροζίνη, Μ., & Πολίτης, Ι. (2012). Ειδικές Θεραπευτικές Τεχνικές στην Εργοθεραπεία. Εγκεκριμένες διδακτικές σημειώσεις. Τμήμα Εργοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας
  • Sheridan, M. (2014). Τo παιχνίδι στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Από τη γέννηση ως τον έκτο χρόνο (Β. Λουπέλλη & Β. Γαλυφιανάκη,
  • Μετ-Επιμ). Αθήνα: Κωνσταντάρας Ιατρικές Εκδόσεις

Ξενόγλωσση

  • Parham, L.D., & Fazio, L.S. (2007). Play in Occupational Therapy for Children (2nd ed.). MissouriQ Mosby Elsevier
  • Miller-Kuhaneck, H., Spitzer, S.L., & Miller, E. (2010). Activity Analysis, Creativity and Playfulness in Pediatric Occupational Therapy.
  • Making Play Just Right. USA: Jones and Bartlett Publishers

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • International Journal of Play
  • Child: care, health and development
  • Journal of Leisure Research
  • Leisure Studies
  • Physical and Occupational Therapy in Pediatrics