ΜΟΝΤΕΛΑ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ705

Semester:

Ζ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

4.5



ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ θεωριών, μοντέλων και πλαισίων αναφοράς
  • γνωρίζουν και να κατανοούν τις βασικές αρχές των θεωριών, μοντέλων και πλαισίων αναφοράς της Εργοθεραπείας
  • περιγράφουν τις εφαρμογές των θεωριών, μοντέλων και πλαισίων αναφοράς στα κλινικά πλαίσια

Γενικές Ικανότητες

  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομηεργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σεδιεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σεδιεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγήνέωνερευνητικώνιδεών
  • Άσκησηκριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Η φιλοσοφική βάση του επαγγέλματος.
  • Καθορισμός θεωρίας, παραδείγματος, πλαισίου αναφοράς και μοντέλου.
  • Η ανάπτυξη της θεωρίας στην ειδικότητα της Εργοθεραπείας.
  • Βασικές αρχές της Εργοθεραπείας γύρω από τη δραστηριότητα και τη σχέση της με την υγεία.
  • Γενικά μοντέλα, και μοντέλα πρακτικής στην Εργοθεραπεία.
  • Πλαίσια αναφοράςτηςΕργοθεραπείας.
  • Η επιλογή ενός μοντέλου ή πλαισίου αναφοράς.
  • Μέτρηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος παρέμβασης.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

  • Κανταρτζή, Σ. (2002). Εγκεκριμένες σημειώσεις: Εργοθεραπεία ΙΙΙ. Αθήνα: ΤΕΙ.

Ξενόγλωσση

  • McColl, M. A., Law, M., Stewart, D., Doubt, L., Pollock, N. and Krupa, T. (2003). Theoretical Basis of Occupational Therapy (2nded.). Thorofare, NJ: SLACK Inc.
  • Tufano, R. & Cole, M. (2008). Applied Theories in Occupational Therapy: A Practical Approach. Thorofare, NJ: SLACK Inc
  • American Occupational Therapy Association (2008). Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process(2nd ed).Ν.Υ: Α.Ο.Τ.Α

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy
  • Canadian Journal of Occupational Therapy
  • Australian Journal of Occupational Therapy
  • BritishJournalofOccupationalTherapy