ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ IV

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ801

Εξάμηνο:

H' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

30

Μονάδες ECTS:

15.5


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίσουν και να συμμετέχουν σε εξειδικευμένα ανά κλινικό χώρο εργοθεραπευτικά προγράμματα
  • αποτελούν ενεργά μέλη της διεπιστημονικής ομάδας
  • κατανοούν και να χειρίζονται με άνεση τεχνικές και παρεμβάσεις.
  • αναλάβουν εξ’ ολοκλήρου την οργάνωση και εφαρμογή ενός εργοθεραπευτικού προγράμματος τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο, σε διαφορετικές διαγνωστικές κατηγορίες
  • αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης και διαχείρισης θεμάτων που άπτονται της επαγγελματικής πρακτικής
  • επιδείξουν επίγνωση των απαιτήσεων και των δεξιοτήτων που αναμένονται για την επιτυχημένη εργοθεραπευτική πρακτική
  • αναστοχάζονται και να διατηρούν ως στόχο τη συνεχή επαγγελματική τους βελτίωση
  • επιδείξουν κατάλληλη στάση και συμπεριφορά που συνάδει με τις ανάγκες των πληθυσμών του χώρου εφαρμογής παρεμβάσεων

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Τοποθέτηση των φοιτητών σε τμήματα Εργοθεραπείας επιλεγμένων Φορέων υποδοχής φοιτητών για εκπαίδευση.
  • Απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων σε ειδικούς τομείς κλινικής πρακτικής..
  • Σχεδιασμός αξιολογητικής διαδικασίας και επιλογή αξιολογητικών εργαλείων.
  • Σχεδιασμοί ατομικών και ομαδικών εργοθεραπευτικών προγραμμάτων
  • Θέσπιση γενικών και ειδικών στόχων
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και προσέγγισης

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Gateley, C.A., & Borcherding, S. (2012). Documentation Manual for Occupational Therapy. Writing SOAP Notes. Thorofare NJ: SLACK Inc.
  • Rose, M.L. & Best, D.L. (2005). Transforming Practice through Clinical Education, Professional Supervision and Mentoring. Edinburgh: Elsevier
  • Taylor, R. (2008). The Intentional Relationship: Occupational Therapy and Use of Self. Philadelphia: FA Davis
  • Πολεμικός, Ν., Καΐλα, Μ., Θεοδωροπούλου, & Στρογγυλός, Β. (Επιμ.) (2010). Εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μια πολυπρισματική προσέγγιση. Αθήνα: Πεδίο.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy
  • Australian Occupational Therapy Journal
  • British Journal of Occupational Therapy
  • Canadian Journal of Occupational Therapy
  • Ergotherapie und Rehabilitation
  • Hong Kong Journal of Occupational
  • Journal of Occupational Science
  • Journal of Vocational Rehabilitation
  • Occupational Therapy in Healthcare
  • Occupational Therapy International
  • OTJR: Occupation, Participation and Health
  • Physical and Occupational Therapy in Pediatrics
  • Scandinavian Journal of Occupational Therapy
  • The Open Journal of Occupational Therapy
  • Occupational Therapy Journal of Research

Δομές στις οποίες μπορούν να  ασκούνται οι φοιτητές στο πλαίσιο των μαθημάτων Κλινική άσκηση Ι/- ΙΙ/-ΙΙΙ/-ΙV