Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ703

Semester:

Ζ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

6

Καθηγητές Μαθήματος

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να :

  • αναγνωρίζουν τη θεραπευτική διάσταση της τέχνης
  • οργανώνουν και να συντονίζουν ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες τέχνης για παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους.
  • χρησιμοποιούν τα διάφορα είδη και μέσα τέχνης.
  • πειραματιστούν και εμπλακούν στη χρήση δραστηριοτήτων τέχνης για την προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση της δυσλειτουργίας

 

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

  • Θεωρητική ανάλυση των ειδών και των μέσων τέχνης.
  • Αυθόρμητη έκφραση μέσω ποικίλων μέσων τέχνης.
  • Εικαστικά μέσα, μουσικά μέσα και μέσα κίνησης- χορού.
  • Η θεραπευτική διάσταση της τέχνης.
  • Οι δραστηριότητες τέχνης ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.
  • Η εφαρμογή των δραστηριοτήτων τέχνης για την προαγωγή και ενίσχυση της υγείας.
  • Η χρήση των δραστηριοτήτων τέχνης ως θεραπευτικό μέσο στην ειδικότητα της Εργοθεραπείας.
  • Εφαρμογή σε ποικίλα θεραπευτικά προγράμματα πλαισίων κλινικής πρακτικής.

Ασκήσεις πράξης

Ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες τέχνης με μουσική, κίνηση, φωνή, τραγούδι, χορό, θέατρο, ψυχόδραμα κ.λ.π.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

  • Τσέργας, Ν. (2014). Θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω της τέχνης. Αθήνα: Τόπος.
  • Κουλούρη-Αντωνοπούλου, Ρ. (1999). Αισθητική Αγωγή. Αθήνα: Έλλην.
  • Κοντογιάννη Α (2012). Το βιβλίο της δραματοποίησης.Αθήνα: εκδόσεις Πεδίο.

Ξενόγλωσση

  • Drake, M. (1999). Crafts in therapy and rehabilitation(2nded.). Thorofare: Slack.
  • Schmid, T. (2005). Promoting Health Through Creativity: For Professionals in Health, Art and Education (Ed.). USA: Willey John and Sons.
  • Tubbs, C., & Drake, M. (2006). Crafts and Creative Media in Therapy.Thorofare: Slack.
  • Robbins, A. (1994). A multimodal approach to creative art therapy. London: Jessica KingleyPubl.
  • Payne,R. (1995).Relaxation Techniques. Edinburgh: Churchill Livingston.
  • Fausek-Steinbach, D. (2002). Art activities for groups: Providing Therapy, Fun and Function.Ravensdale, WA: Idyll Arbor, Inc

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy (AJOT)
  • Australian Occupational Therapy Journal
  • British Journal of Occupational Therapy (BJOT)
  • Canadian Journal of Occupational Therapy
  • Scandinavian Journal of Occupational Therapy