ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να :
- αναγνωρίζουν τη θεραπευτική διάσταση της τέχνης
- οργανώνουν και να συντονίζουν ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες τέχνης για παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους.
- χρησιμοποιούν τα διάφορα είδη και μέσα τέχνης.
- πειραματιστούν και εμπλακούν στη χρήση δραστηριοτήτων τέχνης για την προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση της δυσλειτουργίας
Γενικές Ικανότητες
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό Μέρος
- Θεωρητική ανάλυση των ειδών και των μέσων τέχνης.
- Αυθόρμητη έκφραση μέσω ποικίλων μέσων τέχνης.
- Εικαστικά μέσα, μουσικά μέσα και μέσα κίνησης- χορού.
- Η θεραπευτική διάσταση της τέχνης.
- Οι δραστηριότητες τέχνης ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.
- Η εφαρμογή των δραστηριοτήτων τέχνης για την προαγωγή και ενίσχυση της υγείας.
- Η χρήση των δραστηριοτήτων τέχνης ως θεραπευτικό μέσο στην ειδικότητα της Εργοθεραπείας.
- Εφαρμογή σε ποικίλα θεραπευτικά προγράμματα πλαισίων κλινικής πρακτικής.
Ασκήσεις πράξης
Ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες τέχνης με μουσική, κίνηση, φωνή, τραγούδι, χορό, θέατρο, ψυχόδραμα κ.λ.π.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Τσέργας, Ν. (2014). Θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω της τέχνης. Αθήνα: Τόπος.
- Κουλούρη-Αντωνοπούλου, Ρ. (1999). Αισθητική Αγωγή. Αθήνα: Έλλην.
- Κοντογιάννη Α (2012). Το βιβλίο της δραματοποίησης.Αθήνα: εκδόσεις Πεδίο.
Ξενόγλωσση
- Drake, M. (1999). Crafts in therapy and rehabilitation(2nded.). Thorofare: Slack.
- Schmid, T. (2005). Promoting Health Through Creativity: For Professionals in Health, Art and Education (Ed.). USA: Willey John and Sons.
- Tubbs, C., & Drake, M. (2006). Crafts and Creative Media in Therapy.Thorofare: Slack.
- Robbins, A. (1994). A multimodal approach to creative art therapy. London: Jessica KingleyPubl.
- Payne,R. (1995).Relaxation Techniques. Edinburgh: Churchill Livingston.
- Fausek-Steinbach, D. (2002). Art activities for groups: Providing Therapy, Fun and Function.Ravensdale, WA: Idyll Arbor, Inc
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Occupational Therapy (AJOT)
- Australian Occupational Therapy Journal
- British Journal of Occupational Therapy (BJOT)
- Canadian Journal of Occupational Therapy
- Scandinavian Journal of Occupational Therapy