Η ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ204

Semester:

Β' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

4.5

Καθηγητές Μαθήματος

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζουν την έννοια και διαδικασία της κλινικής/επαγγελματικής συλλογιστικής στην Εργοθεραπεία
  • κατανοούν τη σχέση της κλινικής συλλογιστικής με τη λήψη αποφάσεων
  • γνωρίζουν τις βασικές προσεγγίσεις/μοντέλα της κλινικής συλλογιστικής
  • γνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την κλινική συλλογιστική των θεραπευτών
  • κατανοούν τη σημασία των ποικίλων μορφών γνώσης στην κλινική συλλογιστική των θεραπευτών
  • γνωρίζουν τη διαδικασία του αναστοχασμού της πρακτικής
  • αναγνωρίζουν τις γνωστικές λειτουργίες που πραγματοποιούν όταν συλλογίζονται για τον καθορισμό προβλήματος και την επιλογή θεραπευτικής παρέμβασης
  • αναγνωρίζουν τα είδη συλλογιστικής που χρησιμοποιούν κατά τη λήψη αποφάσεων στην πρακτική τους
  • συνειδητοποιούν τη δική τους συλλογιστική
  • γνωρίζουν και να εφαρμόζουν τους τρόπους ανάπτυξης της κλινικής συλλογιστικής
  • εντάσσουν την κλινική συλλογιστική στις θεραπευτικές παρεμβάσεις

 

Γενικές Ικανότητες

  • Συλλογή, ανάλυση, σύνθεση πληροφοριών πρακτικής με στόχο τη λήψη κλινικών αποφάσεων
  • Λήψη αποφάσεων σχετικών με τον καθορισμό προβλημάτων και σχεδιασμό θεραπευτικών προγραμμάτων
  • Επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα στην πρακτική
  • Κριτική και αυτοκριτική μέσα από τις διαδικασίεςαναστοχασμού

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Καθορισμός της έννοιας και διαδικασίας Κλινικής Συλλογιστικής.
  • Μοντέλα κλινικής/επαγγελματικής συλλογιστικής.
  • Κλινική συλλογιστική και λήψη αποφάσεων.
  • Γνώσεις που συμβάλλουν στην κλινική συλλογιστική του εργοθεραπευτή: επιστημονικές, εμπειρικές, προσωπικές.
  • Η έννοια, η διαδικασία και σημασία του αναστοχασμού της πρακτικής στην κλινική συλλογιστική.
  • Μοντέλα αναστοχασμού.
  • Γνωστικές διαδικασίες που πραγματοποιούνται όταν οι θεραπευτές συλλογίζονται: μοντέλο επεξεργασίας πληροφοριών, παραγωγή υποθέσεων, αναγνώριση μοτίβου, ευρετική.
  • Είδη κλινικής συλλογιστικής: Επιστημονική (διαγνωστική, διαδικαστική), Αφηγηματική, Αλληλεπιδραστική, Πραγματιστική, Ηθική,
  • Εξαρτημένη. Επίπεδα και τρόποι ανάπτυξης κλινικής συλλογιστικής (ανάπτυξη/οργάνωση γνώσεων, αναστοχασμός).
  • Η επίδραση και σημασία της συλλογιστικής στην παρεχόμενη πρακτική των εργοθεραπευτών.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

  • Μοροζίνη, Μ. (2012). Η κλινική συλλογιστική και η ανάπτυξη της στην Εργοθεραπεία. Αθήνα: Κωνσταντάρας.

Ξενόγλωσση

  • BoytSchell, B.A. &Schell, J.W. (2008).Clinical and professional reasoning in Occupational Therapy. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins.
  • Higgs, J., Jones, M.A., Loftus, S. & Christensen N. (2008). Clinical reasoning in the Health Professions (3rded.). London: Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Mattingly, C. & Fleming, M.H. (1994). Clinical reasoning: Forms of inquiry in a Therapeutic Practice. Philadelphia: F.A. Davis.
  • Robertson, L. (2012). Clinical Reasoning in Occupational Therapy. Controversies in Practice. UK: Wiley- Blackwell.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy
  • British Journal of Occupational Therapy
  • Review of Research in Education
  • Educational Researcher
  • Cognitive Science
  • Advances in Nursing Science