Καθηγητές μαθήματος
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν την έννοια και διαδικασία της κλινικής/επαγγελματικής συλλογιστικής στην Εργοθεραπεία
- κατανοούν τη σχέση της κλινικής συλλογιστικής με τη λήψη αποφάσεων
- γνωρίζουν τις βασικές προσεγγίσεις/μοντέλα της κλινικής συλλογιστικής
- γνωρίζουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την κλινική συλλογιστική των θεραπευτών
- κατανοούν τη σημασία των ποικίλων μορφών γνώσης στην κλινική συλλογιστική των θεραπευτών
- γνωρίζουν τη διαδικασία του αναστοχασμού της πρακτικής
- αναγνωρίζουν τις γνωστικές λειτουργίες που πραγματοποιούν όταν συλλογίζονται για τον καθορισμό προβλήματος και την επιλογή θεραπευτικής παρέμβασης
- αναγνωρίζουν τα είδη συλλογιστικής που χρησιμοποιούν κατά τη λήψη αποφάσεων στην πρακτική τους
- συνειδητοποιούν τη δική τους συλλογιστική
- γνωρίζουν και να εφαρμόζουν τους τρόπους ανάπτυξης της κλινικής συλλογιστικής
- εντάσσουν την κλινική συλλογιστική στις θεραπευτικές παρεμβάσεις
Γενικές Ικανότητες
- Συλλογή, ανάλυση, σύνθεση πληροφοριών πρακτικής με στόχο τη λήψη κλινικών αποφάσεων
- Λήψη αποφάσεων σχετικών με τον καθορισμό προβλημάτων και σχεδιασμό θεραπευτικών προγραμμάτων
- Επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα στην πρακτική
- Κριτική και αυτοκριτική μέσα από τις διαδικασίεςαναστοχασμού
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Καθορισμός της έννοιας και διαδικασίας Κλινικής Συλλογιστικής.
- Μοντέλα κλινικής/επαγγελματικής συλλογιστικής.
- Κλινική συλλογιστική και λήψη αποφάσεων.
- Γνώσεις που συμβάλλουν στην κλινική συλλογιστική του εργοθεραπευτή: επιστημονικές, εμπειρικές, προσωπικές.
- Η έννοια, η διαδικασία και σημασία του αναστοχασμού της πρακτικής στην κλινική συλλογιστική.
- Μοντέλα αναστοχασμού.
- Γνωστικές διαδικασίες που πραγματοποιούνται όταν οι θεραπευτές συλλογίζονται: μοντέλο επεξεργασίας πληροφοριών, παραγωγή υποθέσεων, αναγνώριση μοτίβου, ευρετική.
- Είδη κλινικής συλλογιστικής: Επιστημονική (διαγνωστική, διαδικαστική), Αφηγηματική, Αλληλεπιδραστική, Πραγματιστική, Ηθική,
- Εξαρτημένη. Επίπεδα και τρόποι ανάπτυξης κλινικής συλλογιστικής (ανάπτυξη/οργάνωση γνώσεων, αναστοχασμός).
- Η επίδραση και σημασία της συλλογιστικής στην παρεχόμενη πρακτική των εργοθεραπευτών.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Μοροζίνη, Μ. (2012). Η κλινική συλλογιστική και η ανάπτυξη της στην Εργοθεραπεία. Αθήνα: Κωνσταντάρας.
Ξενόγλωσση
- BoytSchell, B.A. &Schell, J.W. (2008).Clinical and professional reasoning in Occupational Therapy. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins.
- Higgs, J., Jones, M.A., Loftus, S. & Christensen N. (2008). Clinical reasoning in the Health Professions (3rded.). London: Elsevier Butterworth-Heinemann.
- Mattingly, C. & Fleming, M.H. (1994). Clinical reasoning: Forms of inquiry in a Therapeutic Practice. Philadelphia: F.A. Davis.
- Robertson, L. (2012). Clinical Reasoning in Occupational Therapy. Controversies in Practice. UK: Wiley- Blackwell.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Occupational Therapy
- British Journal of Occupational Therapy
- Review of Research in Education
- Educational Researcher
- Cognitive Science
- Advances in Nursing Science