Καθηγητές μαθήματος
Παναγιωτακοπούλου Ιωάννα Σταματίνα
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της Ψυχολογίας
- γνωρίσουν τις κλασσικές και σύγχρονες θεωρίες ανάπτυξης
- συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και διαφορές των ποικίλων θεωριών ανάπτυξης
- αναγνωρίσουν τους παράγοντες που συμβάλλουν στη βιοψυχοκοινωνική ανάπτυξη του ανθρώπου
- συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα των γνώσεων της ανθρώπινης ανάπτυξης στην πρακτική του εργοθεραπευτή
Γενικές Ικανότητες
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυ-πολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Θεμελιώδεις ψυχολογικές έννοιες και διαδικασίες
- Βασικές ψυχολογικές θεωρίες
- Τομείς ψυχολογίας
- Ορισμός της ανθρώπινης ανάπτυξης και στις θεωρίες της
- Θεωρητικές προσεγγίσεις της ανθρώπινης ανάπτυξης (βιολογική, ψυχοδυναμική, συμπεριφορική, γνωστικο-εξελικτική, ανθρωπιστική, αλληλεπιδραστική)
- Κοινές τάσεις και διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις προσεγγίσεις
- Κλασσικές και σύγχρονες θεωρίες ανάπτυξης (ωρίμανσης, ψυχοσεξουαλική, ψυχοκοινωνική, κλασσική εξαρτημένη μάθηση, συντελεστική εξαρτημένη μάθηση, κοινωνική μάθηση, γνωστική ανάπτυξη, κοινωνικο-πολιτισμική θεωρία, βιο-οικολογική, δυναμικών συστημάτων κλπ.)
- Παράγοντες που συμβάλλουν στην ανθρώπινη ανάπτυξη
- Χρήση των θεωριών ανάπτυξης στην πρακτική της Εργοθεραπείας
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Feldman, R.S. (2011). Εξελικτική ψυχολογία. Δια Βίου Ανάπτυξη (Επιμ. Η.Μπεζεβέγκης, Μετ. Ζ.Αντωνοπούλου & Μ.Κουλεντιανού). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
- Βοσνιάδου, Σ., Νασιάκου, Μ., Χαντζή, Α., Φατούρου-Χαρίτου, Μ. (2011). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Ενιαίο. Αθήνα: Γ.ΔΑΡΔΑΝΟΣ – Κ.ΔΑΡΔΑΝΟΣ, Ο.Ε.
- Salkind, N.J. (2006). Εισαγωγήστις θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης (Μετ. Δ. Μαρκουλής). Αθήνα: Πατάκη
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Ψυχολογία
- Child Development
- Developmental Psychology
- Human Development