ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- κατανοήσουν τις αρχές και θεωρίες της Εργοθεραπείας που υποστηρίζουν την εργοθεραπευτική πρακτική σε παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές
- κατανοήσουν τη σχέση παιδί-περιβάλλον-έργο-εκτέλεση έργου στην ανάπτυξη της εκτέλεσης έργου του παιδιού
- γνωρίσουν τα στάδια της εργοθεραπευτικής διαδικασίας σε παιδιά και τις επιμέρους θεραπευτικές δράσεις σε κάθε ένα από αυτά
- αναγνωρίζουν τις σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις και εργαλεία αξιολόγησης, θέσπιση στόχων, παρέμβασης, και ελέγχου των θεραπευτικών αποτελεσμάτων που χρησιμοποιούνται στην πρακτική της εργοθεραπείας σε παιδιά
- επιδείξουν δεξιότητες αξιολόγησης, θέσπιση στόχων, σχεδιασμού προγράμματος, παρέμβασης, ελέγχου θεραπευτικών αποτελεσμάτων
- συλλογίζονται κατάλληλα ώστε να σχεδιάζουν εργοθεραπευτικά προγράμματα σε παιδιά και εφήβους με την αντίστοιχη διαγνωστική κατηγορία.
- επιδείξουν δεξιότητες καταγραφής της εργοθεραπευτικής διαδικασίας
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Αρχές εργοθεραπευτικής πρακτικής σε παιδιά.
- Μοντέλα εργοθεραπευτικής πρακτικής που υποστηρίζουν τη διαδραστική σχέση παιδί- περιβάλλον-έργο-εκτέλεση έργου.
- Εργοθεραπευτική διαδικασία σε παιδιά: τομείς/μέθοδοι/εργαλεία αξιολόγησης. Θεραπευτικές μέθοδοι/τεχνικές/μέσα της εργοθεραπευτικής παρέμβασης, αξιολόγηση αποτελεσματικότητας της παρέμβασης.
- Εφαρμογές παροχής εργοθεραπευτικών προγραμμάτων σε παιδιά . Εργοθεραπεία σε μονάδες προώρων, στην πρώιμη παρέμβαση και σε προσχολικές/σχολικές μονάδες.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Cooper, M., Hooper, C., & Thompson, M. (2012). Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων. Θεωρία και Πράξη (Επιμ. Γ. Παπαδάτος). Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου ΑΕ.
- Wenar C., Kerig P. K. (2008). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία. Αθήνα: Γ.Δαρδάνος-Κ. Δαρδάνος ΟΕ.
Ξενόγλωσση
- Case-Smith, J., & O‘ Brien, J.C. (2015). Occupationaltherapyfor Children and Children(7th ed.).Missouri: Mosby.
- Rodger, S., & Kennedy-Behr (2017). Occupation Centred Practice with Children. A Practical Guide for Occupational Therapists. UK: Wiley Blackwell.
- Dunn, W. (2011). Best Practice Occupational Therapy for Children and Families in Community Settings (2nd ed.). Thorofare NJ: Slack Inc.
- Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of Reference for Pediatric Occupational Therapy (3rd ed.). USA: Lippincott Williams and Wilkins.
- Rodger, S., &Ziviani, J. (2006). Occupational Therapy with Children: Understanding Children’s Occupations and Enabling
- Participation. UK, USA, Australia: Blackwell Publishing Ltd.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Occupational therapy
- British Journal of Occupational Therapy
- Canadian Journal of Occupational Therapy
- Australian Journal of Occupational Therapy
- Physical and Occupational Therapy Journal in Pediatrics
- Journal of Autism and Developmental Disorders
- Developmental Medicine and Child Neurology
- Research in Developmental Disabilities
- Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics
- Pediatrics
- Journal of Youth and Adolescents
- Neurorehabilitation
- Παιδιατρική