ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ603

Εξάμηνο:

ΣΤ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

4.5


ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • αναπτύξουν πολύπλευρα την ατομική δημιουργική τους έκφραση και ικανότητα,
  • αξιοποιούν δημιουργικά τις εργοθεραπευτικές δραστηριότητες,
  • κάνουν χρήση της δημιουργικότητάς τους σε ποικίλες εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις,
  • έρθουν σε επαφή με ποικίλα δημιουργικά μέσα και να πειραματιστούν,
  • εξερευνήσουν την δημιουργική τους έκφραση και ικανότητα.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

  • Καθορισμός της έννοιας της δημιουργικότητας.
  • Η σημασία της δημιουργικότητας στη ζωή του ατόμου.
  • Μέθοδοι ανάπτυξης της φαντασίας και της προσωπικής δημιουργικότητας.
  • Εργοθεραπεία και δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Θεραπευτική χρήση δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  • Οργάνωση και προσαρμογή δημιουργικών δραστηριοτήτων στις ανάγκες του ατόμου.
  • Χρήση δημιουργικών δραστηριοτήτων σε ποικίλα θεραπευτικά προγράμματα πλαισίων κλινικής πρακτικής.

Ασκήσεις πράξης

Οι φοιτητές πειραματίζονται αναπτύσσουν την προσωπική τους δημιουργικότητα μέσα από την εφαρμογή και χρήση ποικίλων μέσων.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωσση

  • Ξανθάκου, Γ. (2012). Δημιουργικότητα και καινοτομία στο σχολείο και την κοινωνία. Αθήνα: Διάδραση.

Ξενόγλωσση

  • Drake, M. (1999). Crafts in therapy and rehabilitation (2nded.). Thorofare: Slack.
  • Schmid, T. (2005). Promoting Health Through Creativity: For Professionals in Health, Art and Education (Ed.). USA: Willey John and Sons.
  • Tubbs, C., & Drake, M. (2006). Crafts and Creative Media in Therapy. Thorofare: Slack.
  • Robbins, A. (1994). A multimodal approach to creative art therapy. London: Jessica KingleyPubl.
  • Payne,R. (1995).Relaxation Techniques. Edinburgh: Churchill Livingston.
  • Fausek-Steinbach, D. (2002). Art activities for groups: Providing Therapy, Fun and Function.Ravensdale, WA: Idyll Arbor, Inc.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy (AJOT)
  • Australian Occupational Therapy Journal
  • British Journal of Occupational Therapy (BJOT)
  • Canadian Journal of Occupational Therapy
  • Scandinavian Journal of Occupational Therapy