ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- κατανοούν τις αρχές και θεωρίες της Εργοθεραπείας που υποστηρίζουν την εργοθεραπευτική πρακτική σε παιδιά και εφήβους
- κατανοούν τη σχέση παιδί-περιβάλλον-έργο στην ανάπτυξη της εκτέλεσης έργου του παιδιού
- γνωρίσουν τα στάδια της εργοθεραπευτικής διαδικασίας σε παιδιά και τις επιμέρους θεραπευτικές δράσεις σε κάθε ένα από αυτά
- αναγνωρίσουν τις σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις και εργαλεία αξιολόγησης, καθορισμού στόχων, παρέμβασης, και ελέγχου των θεραπευτικών αποτελεσμάτων που χρησιμοποιούνται στην πρακτική της εργοθεραπείας σε παιδιά
- επιδείξουν δεξιότητες αξιολόγησης, θέσπισης στόχων, σχεδιασμού προγράμματος, παρέμβασης, ελέγχου θεραπευτικών αποτελεσμάτων
- συλλογίζονται κατάλληλα ώστε να σχεδιάζουν εργοθεραπευτικά προγράμματα σε παιδιά και εφήβους με αντίστοιχη διαγνωστική κατηγορία
- επιδείξουν δεξιότητες καταγραφής της εργοθεραπευτικής διαδικασίας.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Αρχές εργοθεραπευτικής πρακτικής σε παιδιά.
- Μοντέλα εργοθεραπευτικής πρακτικής που υποστηρίζουν τη διαδραστική σχέση παιδί- περιβάλλον-έργο-εκτέλεση έργου.
- Εργοθεραπευτική διαδικασία σε παιδιά: τομείς/μέθοδοι/εργαλεία αξιολόγησης. Θεραπευτικές μέθοδοι/τεχνικές/μέσα της εργοθεραπευτικής παρέμβασης, αξιολόγηση αποτελεσματικότητας της παρέμβασης.
- Εφαρμογές παροχής εργοθεραπευτικών προγραμμάτων σε παιδιά . Εργοθεραπεία σε μονάδες προώρων, στην πρώιμη παρέμβαση και σε προσχολικές/σχολικές μονάδες.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Σηφάκη, Μ. (1998). Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής. Εγκεκριμένες Σημειώσεις. Αθήνα: ΤΕΙ Αθήνας.
- Levitt, S. (2014). Θεραπεία της εγκεφαλικής παράλυσης και της κινητικής καθυστέρησης. Αθήνα: Παρισιάνου.
- O’ Conor, J. Yu, E. (2009). Προοδεύοντας. Αθήνα: Παρισιάνου.
- Barker, R.A., Barasi, S. (2006). Νευροεπιστήμες με μια ματιά. Αθήνα: Παρισιάνου.
Ξενόγλωσση
- Case-Smith, J., & O‘ Brien, J.C. (2015). Occupationaltherapyfor Children and Children(7th ed.).Missouri: Mosby.
- Rodger, S., & Kennedy-Behr (2017). Occupation Centred Practice with Children. A Practical Guide for Occupational Therapists. UK: Wiley Blackwell.
- Dunn, W. (2011). Best Practice Occupational Therapy for Children and Families in Community Settings (2nd ed.). Thorofare NJ: Slack Inc.
- Kramer, P., & Hinojosa, J. (2010). Frames of Reference for Pediatric Occupational Therapy (3rd ed.). USA: Lippincott Williams and Wilkins.
- Rodger, S., &Ziviani, J. (2006). Occupational Therapy with Children: Understanding Children’s Occupations and Enabling Participation. UK, USA, Australia: Blackwell Publishing Ltd.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Occupational therapy
- British Journal of Occupational Therapy
- Canadian Journal of Occupational Therapy
- Australian Journal of Occupational Therapy
- Canadian Journal of Occupational Therapy
- Ergotherapie und Rehabilitation
- Hong Kong Journal of Occupational
- Journal of Occupational Science
- Journal of Vocational Rehabilitation
- Occupational Therapy in Healthcare
- Occupational Therapy International
- OTJR: Occupation, Participation and Health
- Physical and Occupational Therapy in Pediatrics
- Scandinavian Journal of Occupational Therapy
- The Open Journal of Occupational Therapy
- Occupational Therapy Journal of Research
- Physical and Occupational Therapy Journal in Pediatrics
- Journal of Autism and Developmental Disorders
- Developmental Medicine and Child Neurology
- Research in Developmental Disabilities
- Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics
- Pediatrics
- Journal of Youth and Adolescents
- Neurorehabilitation
- Παιδιατρική