ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι φοιτητές μετά το τέλος του μαθήματος θα είναι σε θέση να:
- κατανοήσουν το παιχνίδι μέσα από την προσέγγιση του έργου
- κατανοήσουν την πολυπλοκότητα και τις δυσκολίες ορισμού του παιχνιδιού
- γνωρίσουν τα είδη παιχνιδιού και τις ηλικίες που εμφανίζεται το καθένα
- κατανοήσουν τους τρόπους χρήσης του παιχνιδιού στην εργοθεραπεία
- χρησιμοποιήσουν το παιχνίδι ως στόχο της εργοθεραπευτικής πρακτικής
- γνωρίσουν τους τρόπους αξιολόγησης, τη στοχοθεσία και τις στρατηγικές παρέμβασης σε μια πρακτική που στοχεύει στην ενίσχυση του παιχνιδιού των παιδιών
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Το έργο του παιχνιδιού στην επιστήμη και θεωρία της εργοθεραπείας.
- Πολυπλοκότητα παιχνιδιού και δυσκολίες ορισμού.
- Βασικά χαρακτηριστικά δραστηριοτήτων παιχνιδιού.
- Είδη παιχνιδιού: αισθητικοκινητικό, εξερευνητικό, συμβολικό, κατασκευαστικό, κοινωνικό, παιχνίδι με κανόνες.
- Φυσιολογική ανάπτυξη παιχνιδιού.
- Παιχνίδι και περιβάλλον.
- Εργοθεραπευτικές θεωρητικές προσεγγίσεις παιχνιδιού.
- Η χρήση του παιχνιδιού στην ιστορία του επαγγέλματος της εργοθεραπείας ως μέσο αξιολόγησης και θεραπείας και ως στόχο αξιολόγησης και θεραπείας.
- Αξιολόγηση παιχνιδιού, θέσπιση στόχων στο παιχνίδι, θεραπευτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη του παιχνιδιού και της διάθεσης για παιχνίδι των παιδιών.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Τζονιχάκη, Ι., Μοροζίνη, Μ., & Πολίτης, Ι. (2012). Ειδικές Θεραπευτικές Τεχνικές στην Εργοθεραπεία. Εγκεκριμένες διδακτικές σημειώσεις. Τμήμα Εργοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας
- Sheridan, M. (2014). Τo παιχνίδι στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Από τη γέννηση ως τον έκτο χρόνο (Β. Λουπέλλη & Β. Γαλυφιανάκη,
- Μετ-Επιμ). Αθήνα: Κωνσταντάρας Ιατρικές Εκδόσεις
Ξενόγλωσση
- Parham, L.D., & Fazio, L.S. (2007). Play in Occupational Therapy for Children (2nd ed.). MissouriQ Mosby Elsevier
- Miller-Kuhaneck, H., Spitzer, S.L., & Miller, E. (2010). Activity Analysis, Creativity and Playfulness in Pediatric Occupational Therapy.
- Making Play Just Right. USA: Jones and Bartlett Publishers
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- International Journal of Play
- Child: care, health and development
- Journal of Leisure Research
- Leisure Studies
- Physical and Occupational Therapy in Pediatrics