Καθηγητές μαθήματος
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- αναγνωρίσουν τη σημασία των ΔΚΖ για την καθημερινότητα του ατόμου
- εξοικειωθούν με το ταξινομητικό σύστημα των ΔΚΖ
- μπορούν να αναλογιστούν και να εκτιμήσουν τον τρόπο που μια βλάβη, δυσλειτουργία ή αναπηρία επηρεάζει τη συμμετοχή σε ΔΚΖ συγκεκριμένων ατόμων, ομάδων και πληθυσμών
- μπορούν να αναλογιστούν κοινωνικές, θεσμικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές και πολιτισμικές διαστάσεις κατά τη συμμετοχή σε ΔΚΖ
- γνωρίσουν μεθόδους και τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους εργοθεραπευτές κατά την εκπαίδευση σε ΔΚΖ
- εξοικειωθούν με τη χρήση βοηθημάτων και να γνωρίσουν τις εφαρμογές τους
- εκτιμήσουν την ανάγκη για εργονομικές διευθετήσεις στο χώρο ατόμων με δυσλειτουργία
- Γνωρίζουν και να μπορούν να εφαρμόσουν αρχές εργονομίας
- Ενσωματώσουν την αξιοποίηση βοηθημάτων και εργονομικών διευθετήσεων στα πλαίσια της συλλογιστικής της εργοθεραπευτικής διαδικασίας
- Αντιληφθούν ζητήματα κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού που συνοδεύει τη χρήση βοηθημάτων και εργονομικών διευθετήσεων
- Αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τον Ολικό Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό (UniversalDesign)
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Νόημα Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής για τον άνθρωπο
- Σχέση ΔΚΖ με ταυτότητα, υγεία και ευημερία
- Ταξινόμηση των Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής
- Αξιολόγηση στον τομέα των ΔΚΖ
- Εκπαίδευση δεξιοτήτων ΔΚΖ: θεωρητικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες
- Εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις σε διάφορες διαγνωστικές κατηγορίες και ηλικίες
- Μέθοδοι και τεχνικές για την εκπαίδευση σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής
- Βοηθήματα Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής
- Βασικές αρχές εργονομίας
- Αρχές Ολικού Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (UniversalDesign)
- Μελέτες περιστατικών: από τη θεωρία στην πράξη
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωση
- Σηφάκη, Μ. (1998). Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής. Εγκεκριμένες Σημειώσεις. Αθήνα: ΤΕΙ Αθήνας.
Ξενόγλωσση
- Boyt-Schell, B.A., Gilen, G., Scaffa, M. & Cohn, E.S. (Eds.) (2014). Willard and Spackman’s Occupational Therapy (12th ed.). Baltimore, Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
- Christiansen C.H., & Matuska, K.M. (Eds).(2004). Ways of living. Adaptive strategies for special needs. Bethesda: AOTA press.
- Christiansen, C.H., & Townsend, E.A. (Eds). (2004). Introduction to occupation: The art and science of living. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
- Hasselkus, B.R. (2002). The meaning of everyday occupation. Thorofare: Slack Incorporated.
- Ikiugu, M.N. & Pollard, N. (2015). Meaningful living across the lifespan. London: Whiting & Pirch.
- Wilson, S.A., & Landry, G. (2014). Task analysis, An individual and Population Approach. 3nd edition, Bethesda: AOTA Press, The
- American Occupational Therapy Association Inc.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- American Journal of Occupational Therapy
- Australian Occupational Therapy Journal
- British Journal of Occupational Therapy
- Canadian Journal of Occupational Therapy
- Ergotherapie und Rehabilitation
- Hong Kong Journal of Occupational
- Journal of Occupational Science
- Journal of Vocational Rehabilitation
- Occupational Therapy in Healthcare
- Occupational Therapy International
- OTJR: Occupation, Participation and Health
- Physical and Occupational Therapy in Pediatrics
- Scandinavian Journal of Occupational Therapy
- The Open Journal of Occupational Therapy
- Occupational Therapy Journal of Research