ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ-ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ-ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Κωδικός Μαθήματος:

ΕΘ403

Εξάμηνο:

Δ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕ

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

7.5


Καθηγητές μαθήματος

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίσουν τη σημασία των ΔΚΖ για την καθημερινότητα του ατόμου
  • εξοικειωθούν με το ταξινομητικό σύστημα των ΔΚΖ
  • μπορούν να αναλογιστούν και να εκτιμήσουν τον τρόπο που μια βλάβη, δυσλειτουργία ή αναπηρία επηρεάζει τη συμμετοχή σε ΔΚΖ συγκεκριμένων ατόμων, ομάδων και πληθυσμών
  • μπορούν να αναλογιστούν κοινωνικές, θεσμικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές και πολιτισμικές διαστάσεις κατά τη συμμετοχή σε ΔΚΖ
  • γνωρίσουν μεθόδους και τεχνικές που χρησιμοποιούνται από τους εργοθεραπευτές κατά την εκπαίδευση σε ΔΚΖ
  • εξοικειωθούν με τη χρήση βοηθημάτων και να γνωρίσουν τις εφαρμογές τους
  • εκτιμήσουν την ανάγκη για εργονομικές διευθετήσεις στο χώρο ατόμων με δυσλειτουργία
  • Γνωρίζουν και να μπορούν να εφαρμόσουν αρχές εργονομίας
  • Ενσωματώσουν την αξιοποίηση βοηθημάτων και εργονομικών διευθετήσεων στα πλαίσια της συλλογιστικής της εργοθεραπευτικής διαδικασίας
  • Αντιληφθούν ζητήματα κοινωνικής περιθωριοποίησης και αποκλεισμού που συνοδεύει τη χρήση βοηθημάτων και εργονομικών διευθετήσεων
  • Αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τον Ολικό Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό (UniversalDesign)

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Νόημα Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής για τον άνθρωπο
  • Σχέση ΔΚΖ με ταυτότητα, υγεία και ευημερία
  • Ταξινόμηση των Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής
  • Αξιολόγηση στον τομέα των ΔΚΖ
  • Εκπαίδευση δεξιοτήτων ΔΚΖ: θεωρητικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες
  • Εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις σε διάφορες διαγνωστικές κατηγορίες και ηλικίες
  • Μέθοδοι και τεχνικές για την εκπαίδευση σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής
  • Βοηθήματα Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής
  • Βασικές αρχές εργονομίας
  • Αρχές Ολικού Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (UniversalDesign)
  • Μελέτες περιστατικών: από τη θεωρία στην πράξη

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνόγλωση

  • Σηφάκη, Μ. (1998). Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής. Εγκεκριμένες Σημειώσεις. Αθήνα: ΤΕΙ Αθήνας.

Ξενόγλωσση

  • Boyt-Schell, B.A., Gilen, G., Scaffa, M. & Cohn, E.S. (Eds.) (2014). Willard and Spackman’s Occupational Therapy (12th ed.). Baltimore, Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
  • Christiansen C.H., & Matuska, K.M. (Eds).(2004). Ways of living. Adaptive strategies for special needs. Bethesda: AOTA press.
  • Christiansen, C.H., & Townsend, E.A. (Eds). (2004). Introduction to occupation: The art and science of living. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Hasselkus, B.R. (2002). The meaning of everyday occupation. Thorofare: Slack Incorporated.
  • Ikiugu, M.N. & Pollard, N. (2015). Meaningful living across the lifespan. London: Whiting & Pirch.
  • Wilson, S.A., & Landry, G. (2014). Task analysis, An individual and Population Approach. 3nd edition, Bethesda: AOTA Press, The
  • American Occupational Therapy Association Inc.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • American Journal of Occupational Therapy
  • Australian Occupational Therapy Journal
  • British Journal of Occupational Therapy
  • Canadian Journal of Occupational Therapy
  • Ergotherapie und Rehabilitation
  • Hong Kong Journal of Occupational
  • Journal of Occupational Science
  • Journal of Vocational Rehabilitation
  • Occupational Therapy in Healthcare
  • Occupational Therapy International
  • OTJR: Occupation, Participation and Health
  • Physical and Occupational Therapy in Pediatrics
  • Scandinavian Journal of Occupational Therapy
  • The Open Journal of Occupational Therapy
  • Occupational Therapy Journal of Research