Καθηγητές μαθήματος
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- κατανοήσουν τις έννοιες υγεία και ψυχοπαθολογία
- διακρίνουν την παθολογική απόκλιση παιδιών και εφήβων από την υγεία
- γνωρίσουν τα ταξινομητικά συστήματα των διαταραχών σε παιδιά και εφήβους
- γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά συμπτώματα αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών και εφήβων
- γνωρίσουν τους αιτιολογικούς παράγοντες και μεθόδους παρέμβασης που χρησιμοποιούνται στις διαταραχές παιδιών και εφήβων
- αξιολογήσουν τη διεπιστημονική συνεργασία στην αντιμετώπιση των διαταραχών παιδιών και εφήβων
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στην υγεία και ψυχοπαθολογία παιδιών και εφήβων
- Συστήματα ταξινόμησης διαταραχών παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
- Διαγνωστικά κριτήρια και ταξινομητικά συστήματα ψυχικών διαταραχών παιδιών και εφήβων
- Διαταραχές βρεφικής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας: Διαταραχές Άγχους Αποχωρισμού, Νοητική Υστέρηση, Μαθησιακές δυσκολίες,
- Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), Εναντιωματική-Προκλητική Διαταραχή, Διαταραχή Συμπεριφοράς, Διαταραχή Απέκκρισης, Διαταραχές Διάθεσης, Διαταραχές Διατροφής, Αγχώδεις
- Διαταραχές, Κατάχρηση ουσιών, Σχιζοφρένεια. Μέθοδοι θεραπευτικής αντιμετώπισης.
- Σύγχρονες παρεμβάσεις σε παιδιά και εφήβους.
- Η διεπιστημονική ομάδα και ο ρόλος της στην αντιμετώπιση της ψυχοπαθολογίας παιδιών και εφήβων.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωσση
- Sadock B. J.,Sadock V. A. (2013). Kaplan&Sadocks Επίτομη Ψυχιατρική Παιδιών και Εφήβων. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας.
- Wenar, C., & Kerig, P.K. (2008). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία.Από τη βρεφική
ηλικία στην εφηβεία. Αθήνα: Gutenberg. - Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Σοφιανοπούλου Α. (2016). Γνωσιακή-συμπεριφορική θεραπεία παιδιών και εφήβων (Θεωρία και Πράξη). Αθήνα: Πεδίο.
Ξενόγλωσση
- Dulcan, M. K. (2016). Dulcan’s Textbook of Child and Adolescent Psychiatry (2nd ed). Arlington: American Psychiatric Association Publishing.